forsta loningen!

nu har man antligen tjanat lite pengar da!=) och oj vad man kanner att man fortjanar dom, for usch vad man sliter! springa runt som en vilsen hona och svettas pa en resturang, servera svinvarma tallrikar, duka av servera drickor o ha oss. o sen nar man redan ar dod o gasterna har gatt, jo da stadar vi i 2-3 timmar, man doooor! hur jakla rent ska dom ha det egentligen????
och inte nog med detta, man far inte en jakla rast pa hela dagen!!! sa sist jag jobbade at jag frukost gick till jobbet o sen fick man inget mer i magen pa hela dagen. kommer hem mitt i natten varje kvall o kan inte ga for fotterna gor sa jakla ont o ar dyngsur av diskvatten! men men, pengar far man ju iaf! idag ska jag va ledig dock, imorn ar det tillbaka till slitet. vet ju egentligen inte ens om jag fatt detta jobb eftersom jag provjobbar, men ringde han idag o han sa att jag skulle komma pa onsdag. sa far vala se. men soker lite andra jobb oxa for jag vill ha dagtidsjobb, men det ar svart har.

annars ar allt superbra har! detta hostelet ar varldens basta o denna resa ar det basta jag gjort i mitt liv! alskar det! saknar min familj o vanner saklart, men kommer bli desto roligare o se er nar jag kommer hem.! ar risk att jag inte pratar nykopingska langre dock for har har vi traffat svenskar som ar fran norr o pratar hur kul som helst o sen nerifran skane, sa man blir ju lite paverkad! jag forsoker prada med att jag pratar rikssvenska men ingen verkar tro mig sa mkt.=)

det hander mkt har hela tiden, igar var jag ute med tre av svenskarna pa en liten biltur till perth, vi jagade mat for vi var hungriga men vi akte i onodan for det var stangt, sa ingen mat, men en kul liten biltur.!=)

nu sitter jag o sanna o nordar lite vid datorn, sanna ska jobba idag sa snart byts hon ut mot tom for tom jobbar dagtid. trakigt nar vi jobbar om varandra men snart kan vi ju resa igen. men forst blire jul o nyar har, kommer bli sa perfekt!

jaja sahar mkt har jag nog aldrig skrivit i mitt liv sa nu far det racka! alskar er! puuuuss

Kommentarer
Postat av: A-L

Grattis på Anna-dagen min älskade dotter! Roligt stt läsa att du har det bra även om jobbet tar mycket tid. Kramar och pussar

2008-12-10 @ 00:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0