=)

Vad glad jag blir när jag går in på bloggen och har fått kommentarer!=) Så tack så mkt till Jesper, Anita och Hanna för att ni var gulliga och skrev till mig!! Nu känns det mkt roligare och blogga igen!!
Och Jeppe du gjorde mig glad allt! Allt är superbra med mig. Hur är det själv och hur går pilotandet??
Anita, jättekul att du skrev! Nej Anders är inte storskrivaren direkt.=) Men jag tjatar på honom! Ska försöka ta lite mer bilder också så ni kan se hur vi bor här!
Hanna, glömmer aldrig allt du lärt mig haha! deggemos borde ju få en plats i alla matböcker!;) snart ses vi!!

Förövrigt så är det inte alltid lika kul o va hemmafru. Idag har jag slitigt faktiskt!
Först så gick jag till jobbet idag igen, min chef hade lunch så jag stannade ett bra tag och pratade, trevligt.
Sen när jag kom hem så tänkte jag att jag skulle överraska Anders och städa bilen så han slipper. Oj Oj!!
Så jag samla ihop disktrasor, putsmedel, damsugare och grejor och begav mig till parkeringen. Jag kan ju inte säga att belysningen där nere är toppen direkt, så jag har suttit med min mobillampa och skrubbat och förmodligen sett ut som världens jag vet inte vad. haha. Sen till lyftandet, ajajaj! Hela bilden är full av tunga grejor och jag lyfte ut allt, damsög, skurade och in med allt igen. skurade fönstrena oxå. 
Det gjorde det inte lättare av att det var glas i hela bilen sen de bytte rutan (och kolsvart) och så står ju vår bil parkerad bredvid staketet som åker upp varje gång en bil kommer in. så varje gång nån åkte förbi så var jag fast mellan bilen och staketet för vi står så nära. Plus att staketet krångla och åkte upp hela tiden fast ingen bil kom..

Iaf så har jag städat en bil för första gången i mitt liv. (ehum vuxenpoäng). hoppas anders ska bli glad. och hoppas han masserar mig som belöning för jag har pajjat ryggen och knät. SKulle egentligen ut o springa oxå men har för ont. Istället damsög jag hemma oxå, diska städa och nu viiiila innan jag ska laga mat igen.
Inte så himla kul det här hemmafruandet, och inget betalt får jag heller. Så himla dyrt här oxå så pengarna springer iväg. 
Just det, gjorde en budget idag oxå. Anders o jag försöker alltid komma på grejor för mig att göra för det är så tråkigt o va själv, och idag var det budget på schemat!

Jaha nu ska jag laga mat. Sen hoppas jag på att Anders kommer hem snart så vi kan äta, för hungrig är jag!! Anders började 7 idag igen och inte hemma ännu, så han sliter och är duktig! 

Tack igen för alla kommentarer!! Hoppas alla får en bra dag! //en trött hemmafru 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, tror inte jag kommer känna igen dig när du kommer hem... Vad har hänt med Frida slarvfia???

2009-10-21 @ 19:34:19
Postat av: Mamma

Haha min lilla hemmafru! Nej det är inte alltid lika kul att plocka efter alla andra. Trodde nog aldrig du skulle ikläda dig rollen hemmafru. jag skrattar så tårarna rinner när jag läser din blogg. Fint när du kommer hem, nån som plockar och serverar. Yes, vi håller på att planerar hur vi alla ska sova. <du får platsen närmast köket så du kan gå upp först och serva :-) Bilen väntar på service ha ha. Kära Frida, jag älskar dig. Du är min fina dotter. Att ha distans till sig själv är att växa. Du är sååå rolig som vanligt. Jag längtar att få tampas med dig- du är underbar.

2009-10-21 @ 22:40:36
Postat av: Jesper

Allt är jättebra med mig, även om pilotandet går lite sisådär, har legat på latsidan å det grövsta, men det ska det bli ändring på.. :) Jag har följt din blogg hela tiden, men varit en av alla dem som inte lämnat några fotspår, sorry! :) Snart är du ju hemma igen?! Sjukt ju! Men det verkar som du är ganska happy med att komma hem igen? Kram

2009-10-22 @ 20:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0