2års dag!!


Idag var det exakt två år sedan jag och Anders träffades för första gången.
Jag, Sanna och Tom hade bilat från Sydney och efter 5 veckor på resande fot var vi framme i Fremantle, där vi hade tänkt stanna och jobba ett tag. Vi kom fram och letade efter hostel att bo på men alla verkade vara fulla, då ringde vi till det sista hostelet i Fremantle, Pirates. Och jag kan säga att jag är otroligt glad att de andra hostelen var fulla så vi hamlade på detta, det bästa som hänt!
På kvällen satt vi på court yarden, en mysig liten bakgård där alla hängde om kvällarna. Vi satt vid vårt eget lilla bord men så hörde vi att några killar var svenska och de såg söta ut på långt håll.. Så vi skickade fram Tom, som vi lärt lite svenska, för att ragga upp killarna till vårat bord och de följde med honom över till oss.
Det var första gången vi såg varandra i ögonen och han tog mig i hand och sa Anders med sin charmiga skånska dialekt.. jag var såld!!=) Jag vände mig då till Sanna och skrev på mobilen "Jag vill ha den blonda"! haha..

Efter detta följde flera veckor av fotboll, schack, lådbyggande av papper, vattenkrig, roadtrips med vänner, surfande, badande på stranden, klipphoppning, biljard och långa kvällar av prat i hänggungan..
Vi lärde känna varandra mer och mer och jag tyckte om honom mer och mer för varje dag. Vi började inse hur lika vi var och hur otroligt kul vi hade tillsammans.

Och till sist fick jag min lilla skåning på kroken och vi blev tillsammans!=)
Efter detta bodde vi i Australien och även Thailand i ett år tillsammans, både på hostel, i hus, bungalow, i lägenhet. Vårt förhållande utsattes för många prövningar då allt blev intensivt, vi bodde inpå varandra och familj och vänner var långt borta. Vi var tillsammans varje dag från första stund vi sågs, vilket jag inte tror många skulle klara.. Men som tur var gjorde vi det och vårt förhållande har blivit starkare och starkare.
Till sist flyttade vi tillbaka till vårt Sverigeland och flyttad tillsammans till Halmstad. Nu har vi bott här i ungefär nio månader och trivs jättebra.

Än idag känner jag att vi bara blir kärare och kärare och vårt förhållande starkare och starkare. Anders är min bästa vän och underbara pojkvän som det alltid pirrar i magen för och jag älskar varenda minut vi får tillsammans. Det känns verkligen som det är menat att det ska vara han och jag, så mycket omständigheter som förde oss tillsammans, så många platser vi inte ens tänkte vara på men som fick oss båda att ändra våra val och som sedan förde oss tillsammans. Att möta sin stora kärlek på andra sidan jorden, sin svenska kärlek, känns otroligt och jag kan inte annat än tro att detta är ödet.

Du betyder allt för mig Anders, du är mitt liv! <3
















Två underbara år av lycka! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0